Krize přinesla oboru financí nové možnosti. Stále rosteme

Michal Zadák již třetím rokem vede jako franšízant úspěšnou bankovní a poradenskou pobočku Partners Market v Praze.

Vydáno: 22. 4. 2021
Kategorie: Můj byznys
Zdroj: PartnersNews

Co vás přivedlo k myšlence stát se franšízantem sítě Partners Market?
Byl jsem již několik let spokojeným klientem Partners, pracoval jsem jako zaměstnanec v internetovém mediálním domě a měl skvělou kariéru, nicméně po celou dobu jsem chtěl mít „něco svého". Měl jsem v průběhu let různé nápady. A při námluvách do Partners mi přišla myšlenka poradenské pobočky, jako to, co by mé touhy mohlo splňovat.

Měl jste již zkušenosti z oboru financí?
Z oblasti financí jsem měl zkušenosti pouze jako klient, znal jsem tedy základní principy.

S jakými problémy jste se musel na začátku vašeho franšízového podnikání vypořádat?
Z mého pohledu vidím dva: personální a klientský. Obor finančního poradenství stále nemá dobré jméno a je to hodně náročná práce zaměřená na obchodní dovednosti, komunikaci a odborné znalosti. Tedy ne každému se do finančního poradenství chce. Klienti mají předsudky, bojí se, že je někdo podvede. Ale situace se v obou bodech zlepšuje, když vidím naše úspěšné konzultanty a spokojené klienty, jsem rád, že můžeme povědomí o tomto oboru měnit, zlepšovat.

Překvapilo vás něco v tomto oboru, ať už negativně, nebo pozitivně?
Negativních překvapení moc nebylo, věděl jsem, do čeho jdu. Pozitivní je pro mě společnost Partners, přemýšlení vedení společnosti, cílevědomost a přístup. To, co se řekne, platí, což je pro mě zásadní.

Co vnímáte jako hlavní pozitiva podnikání na principu franšízingu?
U Partners vidím pozitiva franšízového modelu především v interních systémech, vzdělávání, v know-how, které mohu pro svoji firmu využít. Vše je na vysoké úrovni.

Jaké další plány máte v rámci vašeho podnikání pod značkou Partners Market? Neuvažujete o otevření další pobočky?
Aktuálně chceme naplnit tým kvalitními konzultanty a stabilizovat pobočku personálně a též obchodně, cíle máme vyšší, než které nyní realizujeme. Tuším, že v horizontu dvou let budeme řešit buď zvětšení týmu na dvojnásobek, nebo další pobočku.

Do jaké míry ovlivnila v letošním roce vaše podnikání pandemie covidu-19 a s ní spojená vládní opatření?
Ovlivnila, velmi. V drtivé části vidím, že pozitivně. Nejdřív byla obava, zda bude možné se s klienty scházet, protože ideální je tuto problematiku řešit osobně. Ale ukázalo se, že digitalizace obor zrychlila, přinesla nové možnosti, jež budeme využívat i v budoucnu. Též vidím, že někteří klienti si uvědomili, že správné chování ke svým financím je stejně důležité jako odpovědné chování ke svému zdraví.

Bylo pro vás to, že jste součástí franšízové sítě, v tomto momentě výhodou?
Ano, byla to výhoda. Přínos a podpora centrály byly značné, pomohlo nám to i v této době růst.

Zdroj: Euro